Välkommen hit till min lilla blogg/dagbok! Här skriver jag om om livet som mamma, vår lilla familjs vardag! Kommer även skriva en del om musik och shopping som är ett stort intresse.

lördag 21 mars 2009

barnskötarutbildning på distans

Jag har ju insett att jag kommer bli kvar på mitt jobb ett bra tag till..Jag älskar mitt jobb och trivs jättebra + att jag vet inget som jag hellre skulle vilja göra just nu. Så har funderat väldigt mycket den sista tiden på att utbilda mig till barnskötare? Jag menar,även om jag inte jobbar som det hela mitt liv så är det ju ändå en bra merit att ha. Och utbildningen hjälper mig ju mycket i det här arbetet.
Så har tittat på närmaste orten och det är i Norrtälje,distans. Min syster har gått samma utbildning där och hon tyckte den var jätteintressant. För henne blev det lite lättare,dem var fler från jobbet så dem samåkte dit. Jag kommer vara själv så kommer behöva ta mig dit med buss,som tur är bara en gång i månaden. Tar över en timma att åka och sen ska jag lyckas gå ca 1km till dit jag ska,haha kan bara bli katastrof. Jag och kartor är ingen bra kombination! Men det är ju bara första gången som jag ska ta mig dit som jag kommer vara ett nervvrak,vilsen och ha ångest hehe...dem andra gångerna vet jag ju vart jag ska:-p

Så detta är jag riktigt sugen på att läsa,ämnerna verkar jätteintressanta!
Så ska ta en funderare..

5 kommentarer:

emilia sa...

Kan vara en bra ide:)
Hur lång är utbildningen?

Svedman sa...

om man kör på helfart så är den på 1år.

isabel sa...

Jag har också funderat på den utbildningen!
Finns den bara på distans?
Vet du om det är lätt att komma in?

Svedman sa...

aa vad jag,iaf där i norrtälje är det bara distans på antingen hel eller halvfart..aa tror alla kommer in för brukar inte vara så många som söker

KimStern sa...

Googla på disatans utbildning barnskötare och kom tll din blogg..
då vi verkar va i samma sits.
jobbar okså inom barnomsogen sen två år tillbaxs. och inne på att okså läsa en distans.
Kul med nån till ovh nu fick jag ju tips på att de fanns i norrtälje.
Mvh 88 i knivsta